Test Title

Test Title

    JIDUda “Taʼlimda tillarni o‘qitishning muammo va yechimlari” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya bo‘lib o‘tdi

    JIDUda “Taʼlimda tillarni o‘qitishning muammo va yechimlari” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya bo‘lib o‘tdi

    2025-yil 20-mayda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 23-iyuldagi “Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universiteti faoliyatini tizimli isloh qilish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-330-sonli qarori ijrosini ta’minlash, BMTning barqaror rivojlanish maqsadlarida belgilangan 4-BRM hamda 17-BRM vazifalarini joriy qilish, shuningdek, JIDUda ilm-fanni yanada rivojlantirish, ilmiy tadqiqot ishlari samaradorligini oshirish maqsadida Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universiteti Roman-german va O‘zbek va rus tillari kafedralari tomonidan “Taʼlimda tillarni o‘qitishning muammo va yechimlari” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy konferensiyasi tashkil etildi. Anjumanda Ispaniya, Turkiya,  Ozarbayjon va Xitoy davlatlaridan tadqiqodchi olimlar o‘z ma’ruzalari bilan ishtirok etdi. Ma’lumki, 4-BRM vazifalari sifatli ta’limni rivojlantirish va mazkur maqsadlarni amalga oshirishda keng jamoatchilik, xususan, ilmiy tadqiqodchilar bilan o‘qitish metodologiyasini takomillashtirishga qaratilgan. Konferensiya  sho‘balari yuqoridagi vazifalarni o‘zida aks ettirgan holda jahon andozalari talabiga javob bera oladigan zamonaviy informatsion va pedagogik texnologiyalarni tadbiq etib, noan’anaviy va samarali o‘qitish usullarini rivojlantirish, yangi avlod darslik va o‘quv qo‘llanmalarini yaratish, yaratilgan yangi o‘quv qo‘llanmalar uchun uslubiy ko‘rsatmalar ishlab chiqish, yaratilgan yangi darslik va o‘quv qo‘llanmalarni o‘zaro almashish hamda aprobatsiyadan o‘tkazish, globallashuv jarayonida bir necha tillarni o‘qitish va tarjimonlar tayyorlash, sinxron tarjimani o‘quv dasturlariga kiritish, sinxron tarjima qila oladigan kadrlarni tarbiyalashga oid ilmiy-tadqiqot ishlanmalari, elektron manbalar yaratish va amaliyotga tadbiq etish kabi masalalar ma’ruzachilar tomonidan yoritildi hamda ishtirokchilar o‘rtasida muhokama etildi. Shuningdek, konferensiyaning yalpi majlisida xorijlik hamkorlarning ishtirok etganligi 17-BRM, milliy tillardagi o‘ziga xosliklarni qadriyat sifatida saqlanishiga oid masalalar 11-BRM hamda xorijiy tillarni o‘rganishda sun’iy intellekt va zamonaviy texnologiyalardan innovatsion qo‘llanma sifatida foydalanish g‘oyalari 9-BRM vazifalari amaliyotini o‘zida aks ettiradi.

    JIDU talabalari tomonidan “Voyaga yetmagan qizlarning huquqlari – zo‘ravonlik va kamsitilishdan himoya qilish” mavzusida trening tashkil etildi

    JIDU talabalari tomonidan “Voyaga yetmagan qizlarning huquqlari – zo‘ravonlik va kamsitilishdan himoya qilish” mavzusida trening tashkil etildi

    Joriy yilning 16-may kuni Jahon Iqtisodiyoti va Diplomatiya Universiteti huzuridagi Yuridik klinika qoshida tashkil etilgan “Qaldirģ‘och” loyihasi doirasida voyaga yetmagan qiz bolalar huquqlarini himoya qilishga qaratilgan tadbir bo‘lib o‘tdi. Tadbir doirasida Xalqaro huquq fakulteti 1, 2 va 3-bosqich talabalari Toshkent shahridagi ko‘zi ojiz bolalar uchun ixtisoslashtirilgan 77-sonli maktab-internatga tashrif buyurishdi.  U yerda talabalar “Voyaga yetmagan qizlarning huquqlari – zo‘ravonlik va kamsitilishdan himoya qilish” mavzusida trening o‘tkazishdi. Mazkur treningda ishtirokchilarga quyidagi masalalar haqida tushuntirishlar berildi:  - Voyaga yetmaganlarning shaxsiy daxlsizligi;  - O‘z fikrini erkin ifoda etish huquqi; - Ta’lim olishdagi teng imkoniyatlar; - Erta nikohning salbiy oqibatlari;  - Kamsitish va zo‘ravonlik holatlariga murojaat qilish tartiblari.  Shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2025-yil 7-martdagi PQ-103-sonli qarori mazmuni asosida voyaga yetmagan qizlarni qo‘llab-quvvatlash va himoya qilish bo‘yicha davlat siyosati haqida ham ma’lumot berildi.  Tadbir davomida talabalar tomonidan rolli o‘yinlar, hayotiy vaziyatlar bo‘yicha muhokamalar va interaktiv savol-javoblar tashkil etilib, maktab o‘quvchilarining treningga faol ishtiroki ta’minlandi. 

    JIDU inklyuziv tashabbuslarni qo‘llab-quvvatlamoqda: talabalar va o‘qituvchilar “Tabassum Inclusion” markazi tadbirlarida ishtirok etdilar

    JIDU inklyuziv tashabbuslarni qo‘llab-quvvatlamoqda: talabalar va o‘qituvchilar “Tabassum Inclusion” markazi tadbirlarida ishtirok etdilar

    2025-yilning 10-11-may kunlari Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universiteti (JIDU) talabalari O‘zbek va rus tillari kafedrasi o‘qituvchilari bilan hamkorlikda “Tabassum Inclusion” ijtimoiy reabilitatsiya markazi tomonidan tashkil etilgan tadbirlarda faol ishtirok etdilar. Tashrif doirasida ishtirokchilar inklyuziv ijodga bag‘ishlangan ko‘rgazmani tomosha qildilar. Unda imkoniyati cheklangan bolalarning asarlari: rasmlar, qo‘lda yasalgan sopol buyumlar, bezakli xarid sumkalari, shuningdek, sovun asosidagi xushbo‘y mahsulotlar namoyish etildi. Ko‘rgazma 8-11-may kunlari bo‘lib o‘tdi va inklyuziv ta’lim dasturlari bo‘yicha ta’lim olayotgan bolalarning iste’dodi hamda ijodkorligining yorqin namoyishiga aylandi. JIDU talabalari bolalar va Yoshlar ittifoqi ko‘ngillilari bilan birgalikda rasm chizish, haykaltaroshlik, qo‘l mehnati buyumlarini tayyorlash va esdalik sovg‘alar yaratish bo‘yicha bir qator mahorat darslarida qatnashdilar. Eng samimiy lahzalardan biri birgalikda limonad tayyorlash va ko‘rgazma mehmonlariga uni taqdim etish bo‘ldi. Bunday tadbirlar nafaqat bolalarda muloqot va ijtimoiy moslashuv ko‘nikmalarini rivojlantiradi, balki yoshlarda inklyuziv munosabat va ijtimoiy hamkorlik madaniyatini ham shakllantiradi. Kafedra o‘qituvchilari ham xayriya yarmarkasida ishtirok etib, Markaz tarbiyalanuvchilari tomonidan yaratilgan buyumlarni sotib olish orqali o‘z hissalarini qo‘shdilar. Yig‘ilgan mablag‘lar Markazning ta’lim va reabilitatsiya dasturlarini qo‘llab-quvvatlashga yo‘naltirildi. Shahnoza Ikromova boshchiligidagi “Tabassum Inclusion” ijtimoiy reabilitatsiya markazi imkoniyati cheklangan bolalarga har tomonlama yordam ko‘rsatib, inklyuziv ta’lim qadriyatlarini targ‘ib qilmoqda. Markaz nafaqat poytaxt, balki O‘zbekistonning boshqa hududlaridagi bolalarga ham bepul ta’lim va reabilitatsiya xizmatlarini taqdim etadi. Markazda universal dizayn tamoyillari asosida yaratilgan qulay va xavfsiz infratuzilma mavjud bo‘lib, bu bolalarga qulay va moslashtirilgan muhitda ta’lim olish imkonini beradi. Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universitetining “Tabassum Inclusion” markazi faoliyatidagi ishtiroki universitetning barqaror rivojlanishni qo‘llab-quvvatlash, inklyuzivlik va ijtimoiy mas’uliyatni rivojlantirish bo‘yicha vazifasini amalga oshirishning bir qismi bo‘ldi.

    JIDU vakili Train-the-Trainer dasturi doirasidagi xalqaro ekologik seminarda ishtirok etdi

    JIDU vakili Train-the-Trainer dasturi doirasidagi xalqaro ekologik seminarda ishtirok etdi

    2025-yil 5–9-may kunlari Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universiteti “Tizimli tahlil va matematik modellashtirish” kafedrasi o‘qituvchisi Sodiqova Dilafruz Qirg‘iziston janubida o‘tkazilgan Train-the-Trainer dasturi doirasidagi xalqaro ekologik seminarda ishtirok etdi. Tadbir GIZ va HELVETAS (Germaniya) xalqaro tashkilotlari ko‘magida tashkil etildi. Seminar “yashil” va barqaror iqtisodiyotni rivojlantirish, tabiiy resurslardan oqilona foydalanish, ekologik turizmni kengaytirish hamda barqaror boshqaruv tizimlarini joriy etish masalalariga bag‘ishlandi. Dastur doirasida D. Sodiqova tomonidan “Yashil turizmni shakllantirish va yashil turar-joylar hamda bino-inshootlarni ko‘paytirishning ahamiyati” mavzusida taqdimot qilindi. Jumladan, LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) sertifikatlash tizimidan ko`proq binolarni o‘tkazish orqali ekologik toza, energiya tejamkor va barqaror binolar ulushini kengaytirishning afzalliklari yoritib berildi. Ta’kidlash joizki, D. Sodiqova GIZ tomonidan tashkil etiladigan maxsus imtihondan muvaffaqiyatli o‘tgan taqdirda, yashil va barqaror turizm yo‘nalishi bo‘yicha sertifikatlangan trener maqomini olish huquqiga ega bo‘ladi. Seminar mavzulari Birlashgan Millatlar Tashkilotining quyidagi Barqaror rivojlanish maqsadlariga mos keldi: SDG 6 – Toza ichimlik suvi va sanitariya; 7 – Arzon va toza energiya; 13 – Iqlim o‘zgarishiga qarshi kurash; 15 – Quruqlikdagi ekotizimlarni saqlash. Bunday tashabbuslarda faol ishtirok etish O‘zbekistonda ekologik tafakkurni rivojlantirish va barqaror rivojlanishga xizmat qiluvchi innovatsion yechimlarni ilgari surishga zamin yaratadi.

    Mashhur publitsist va yozuvchi G‘afur  G‘ulomning uy-muzeyida mahorat darsi

    Mashhur publitsist va yozuvchi G‘afur G‘ulomning uy-muzeyida mahorat darsi

    Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universitetining “O‘zbek va rus tillari” kafedrasi o‘qituvchilari boshchiligida talabalar atoqli o‘zbek shoiri va nosiri, akademik G‘afur G‘ulomning uy-muzeyiga tashrif buyurishdi.  G‘afur G‘ulom uy-muzeyi Toshkent shahrining Chilonzor tumanidagi “Beshag‘och” mahalla fuqarolar yig‘ini hududida joylashgan. Mazkur muzey atoqli publitsist va yozuvchi G‘afur G‘ulom sharafiga ochilgan. Muzey uchun joy tasodifan tanlanmagan. Muzey joylashgan ikki qavatli bino avvallari yozuvchining uyi bo‘lib, u o‘z asarlarini 1944- yildan 1966- yilgacha bu yerda yashab yaratgan. Bu yerda muallif asarlariga bag‘ishlangan ko‘rgazma va yodgorlik majmuasi joylashgan. Uy-muzeyni tashkil etishning asosiy tashabbuskorlari esa mashhur shoirning farzandlari edi. Tashrif doirasida Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti professori Lutfulla Ilhomjonovning mahorat darsi bo‘lib o‘tdi va olim adib hayoti va ijodi haqida gapirib, yig‘ilganlarni muzey eksponatlari bilan tanishtirdi. Uch avlod uchrashuvi unutilmas taassurot qoldirdi, bo‘lajak xalqaro huquqshunoslar “Shum bola” asari muallifi hayotidan ko‘plab qiziqarli ma’lumotlarni bilib oldilar. Ikki qismga bo‘lingan muzeyda talabalar yozuvchi yashagan uy va asosiy ko‘rgazma joylashgan ikki qavatli binoni ko‘rdilar. Muzeyning yodgorlik qismida mehmonlar adibning ko‘plab shaxsiy buyumlarini ko‘rdilar. G‘afur G‘ulomning do‘stlari bilan uchrashgan boy kutubxonasi, o‘quv xonasi va yashash xonasi ham shu yerda joylashgan. Qiziqarli joy bu musiqa xonasi bo'lib, unda ikkita cholg'u asboblari mavjud: bir vaqtlar uy egasi chalgan tambur va dutor. Birinchi qavatda shoirning kundalik hayoti va ijodiy faoliyatining asosiy bosqichlari haqida hikoya qiluvchi uchta zal mavjud. Birinchi va ikkinchi zalda G‘afur G‘ulomning bolalik va yoshlik yillari, ilk ijodiy urinishlari tasvirlangan. Uchinchi zal ijodiy ishlarga bag‘ishlangan; shoirning yubileylariga bag‘ishlangan ko‘plab stendlar va materiallar mavjud. Shoirning hayoti davomida foydalangan uy-ro‘zg‘or buyumlari saqlanib qolgan, kutubxonada muallifning kitoblari va unga sovg‘a sifatida berilgan asarlari saqlanadi. G‘afur G‘ulom ijodi 30—40-yillar o‘zbek adabiyotining oltin fondiga aylandi. Uning “Turksib yo‘lida”, “Sen yetim emassan” she’rlari, “Shum bola” qissasi ko‘rgazmaning ajralmas qismi bo‘lib, shoirning nafaqat shaxsiy kechinmalarini, balki o‘sha davrning keng ijtimoiy-siyosiy voqeligini ham o‘zida aks ettirgan. Mahorat darsi talabalarda ijobiy taassurot qoldirdi, professor va talabalar va ishtirokchilar o‘rtasidagi muloqot muhiti juda foydali, ma’lumotli, qiziqarli va rag‘batlantiruvchi bo‘ldi.

    JIDU talabalari va Toshkent shahar yuqori sinf o‘quvchilarining uchrashuvida har bir inson hayotida ta’limning o‘rni muhokama qilindi

    JIDU talabalari va Toshkent shahar yuqori sinf o‘quvchilarining uchrashuvida har bir inson hayotida ta’limning o‘rni muhokama qilindi

    Joriy yilning 25-aprel kuni Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universiteti Sharq tillari kafedrasi o‘qituvchisi Gulnoza Xusainova JIDUning fors tilini o‘rganayotgan talabalari bilan Toshkent shahridagi 71-umumiy o‘rta ta’lim maktabining yuqori sinf o‘quvchilari bilan uchrashdi. Maktab o‘quvchilari bilan o‘tkazilgan uchrashuvda JIDU talabalari ta’limning har bir inson hayotidagi o‘rni va ahamiyati haqida so‘zlab berishdi. Uchrashuv davomida JIDU vakillari Barqaror rivojlanish maqsadlarining asosiy yo‘nalishlarini bilish bo‘yicha viktorina o‘tkazdilar, ta’lim sohasidagi vazifalarga alohida e’tibor qaratib, “Umumqamrovli va adolatli sifatli ta’limni ta’minlash hamda barchaga butun umri davomida ta’lim olish imkoniyatini rag‘batlantirish” masalasini ham muhokama qildilar. Maktab o‘quvchilari ta’limning asosiy element ekanligini ta’kidlab, bugungi kunda bepul, teng huquqli va sifatli boshlang‘ich hamda o‘rta ta’lim olish uchun sharoitlar yaratilayotganini, bu esa talab qilinadigan va samarali ta’lim natijalariga erishish imkonini berishini aytdilar. Shuningdek, elektron ta’lim asosida ta’lim sifati va qulayligini oshirishning zamonaviy usullariga e’tibor qaratildi. O‘quvchilar so‘nggi paytlarda ochiq onlayn kurslarga qiziqish sezilarli darajada oshganini, bu esa xalqaro ta’lim tarmoqlari va ochiq ta’lim platformalarining shakllanishiga olib kelganini alohida ta’kidladilar. Universitet o‘qituvchisi va talabalari tinglovchilarga ta’lim va bir nechta chet tillarini bilish odamlar o‘rtasidagi o‘zaro tushunishni oshirishda muhim rol o‘ynashi va yanada tinchroq jamiyatlar shakllanishiga hissa qo‘shishi haqida so‘zlab berishdi. 71-sonli umumiy o‘rta ta’lim maktabi o‘quvchilari uchrashuv tashkilotchilariga minnatdorchilik bildirishdi va JIDU talabalariga ularning tajribasidan o‘rganish imkoniyati uchun tashakkur aytishdi.

    JIDU talabalari o‘rtasida Barqaror rivojlanish maqsadlariga bag‘ishlangan olimpiada o‘tkazildi

    JIDU talabalari o‘rtasida Barqaror rivojlanish maqsadlariga bag‘ishlangan olimpiada o‘tkazildi

    2025-yil 22-aprel kuni Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universitetida Birlashgan Millatlar Tashkiloti tomonidan belgilangan Barqaror rivojlanish maqsadlari (BRM) oyligi doirasida 1–3-bosqich talabalari o‘rtasida olimpiada bo‘lib o‘tdi. Tadbirning asosiy maqsadi – talabalarning BRM bo‘yicha bilimlarini chuqurlashtirish, tahliliy ko‘nikmalarini rivojlantirish hamda yoshlarning 2030- yilgacha mo‘ljallangan global barqarorlik kun tartibiga faol jalb etilishini ta’minlashdan iborat edi. Talabalarda BRM, ularning vazifalari va indikatorlari bo‘yicha tizimli tushunchani shakllantirish, hamda bu bilimlarni iqtisodiy va ijtimoiy kontekstda qo‘llay olish ko‘nikmalarini rivojlantirishga alohida e’tibor qaratildi. Olimpiada yoshlarning global muammolarni hal qilishda ongli ishtirokini ta’minlovchi muhim ta’limiy platformaga aylandi. Intellektual bellashuvda jami 152 nafar talaba ishtirok etdi. Ishtirokchilar jamoalarga bo‘lingan holda quyidagi to‘rt bosqichda bellashdilar: 1.  BRM bo‘yicha test savollari – BMT hujjatlari asosida ishlab chiqilgan savollar orqali talabalar asosiy bilimlarini namoyish etdilar; 2.     Matematik va hisoblash topshiriqlari – amaliy hisoblash va tahliliy ko‘nikmalar baholandi; 3.  Mikroiqtisodiyot va makroiqtisodiyot bo‘yicha test – iqtisodiy savodxonlik va fanlararo fikrlash qobiliyati tekshirildi; 4. Muammoli vaziyatlarni yechish – jamoalarga iqtisodiy holatlar taqdim etilib, 20 daqiqa ichida echimlar ishlab chiqish vazifasi yuklatildi. Natijalar “Xalqaro iqtisodiyot” kafedrasi o‘qituvchilari: kafedra mudiri i.f.n., dotsent Toshpulatova L.M., dotsent i.f.n. Karimova H.R., i.f.n. Bekmurodova F.A., i.f.n. Murtazoyev S.A., shuningdek, “Tizimli tahlil va matematik modellashtirish” kafedrasi dotsenti Umarova Sh.G. va o‘qituvchi Hasanova D.R. ishtirokida tashkil etilgan hakamlar hay’ati tomonidan baholandi. Olimpiada yakunlariga ko‘ra chuqur bilim, mantiqiy fikrlash va jamoaviy ish ko‘nikmalarini namoyon qilgan g‘oliblar aniqlanib, diplom va esdalik sovg‘alari bilan taqdirlandilar. Tadbirning eng muhim natijasi — talabalarda barqaror rivojlanishga nisbatan tizimli yondashuvni shakllantirish, ularning ilmiy izlanishlarga bo‘lgan motivatsiyasi va fuqarolik faolligini oshirishdan iborat bo‘ldi. Bu yoshlarning BMT BRMga erishish yo‘lidagi o‘zgarishlarning faol ishtirokchisiga aylanishiga zamin yaratadi.

    JIDUda “Barqaror Rivojlanish Maqsadlari Markazi” (SDG HUB) tashkil etildi

    JIDUda “Barqaror Rivojlanish Maqsadlari Markazi” (SDG HUB) tashkil etildi

         Joriy yilning 18-aprel kuni Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universitetida (JIDU) “Barqaror Rivojlanish Maqsadlari Markazi” (SDG HUB) tashkil etildi. Ushbu tashabbus universitet akademik kengashining qarori asosida O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligi, JIDU nizomi va BRM (Barqaror rivojlanish maqsadlari) tamoyillariga muvofiq yo‘lga qo‘yildi.          Markazning tashkil etilishi zamirida BMT tomonidan belgilangan 2030-yilgacha bo‘lgan Barqaror rivojlanish maqsadlarini yoshlar, ayniqsa, oliy ta’lim muassasalari talabalari orasida ommalashtirish, ularni ilmiy, ijtimoiy va innovatsion faoliyatga jalb etish yotadi.          SDG HUB quyidagi ustuvor yo‘nalishlar bo‘yicha faoliyat yuritadi: - BRM mavzusida seminar, trening va ilmiy anjumanlar tashkil etish; -Ijtimoiy va ekologik loyihalarni amalga oshirish; - BRM bo‘yicha ta’lim kurslari, master-klasslar ishlab chiqish; - Ilmiy tadqiqotlar va xalqaro hamkorlik aloqalarini kengaytirish; - Talabalar o‘rtasida ijtimoiy faollik va yetakchilik ko‘nikmalarini rivojlantirish.          Markazning tashkiliy tuzilmasi quyidagilardan iborat: koordinator (rahbar), o‘rinbosar, maslahatchi, kotibiyat, tahlilchilar guruhi, moderatorlar va PR guruhi. Lavozimlarga saylov asosida talabalar orasidan faol nomzodlar tanlanadi.          SDG HUBga a’zolik ixtiyoriy bo‘lib, talaba va xodimlar o‘z tashabbuslari bilan ishtirok etishlari mumkin. Markaz o‘z faoliyatini BMT, UNICEF, UNDP kabi xalqaro tashkilotlar, mahalliy NNTlar hamda boshqa oliy ta’lim muassasalari bilan hamkorlikda olib boradi. Uning moliyaviy manbalari universitet resurslari, xalqaro grantlar va homiylik asosida shakllantiriladi.          SDG HUB — bu JIDU talabalari uchun nafaqat ilmiy va akademik, balki ijtimoiy-innovatsion rivojlanish maydonidir. U talabalar tomonidan tashabbus ko‘rsatish, barqaror rivojlanish yo‘nalishida yetakchi bo‘lish va global maqsadlarga erishishga faol hissa qo‘shish imkoniyatini yaratadi.